Metodika tréningu

Metodika - Pretrénovanie a únava

Metodika - Pretrénovanie a únava 21.03.2008

Asi každý športovec sa dostane po niekoľkých týždňoch intenzívneho tréningu do stavu, kedy sa objavia bolesti svalov, znížená chuť k tréningu a iné príznaky únavy organizmu. Toto je normálny, fyziologicky pochopiteľný stav.
Metodika - Cyklovanie v kulturistike

Metodika - Cyklovanie v kulturistike 21.03.2008

Predstava jednotvárneho tréningu už odradila nemálo ľudí od pravidelného posilňovania. Rovnaký počet sérií, rovnaké váhy, nemenný sled cvikov... Ak existuje zaručený recept na stagnáciu, tak je to práve jednotvárnosť.
Metodika - Tréningový denník

Metodika - Tréningový denník 21.03.2008

Pokrok v kulturistike neprichádza náhodne. Tréning, výživa, regenerácia, všetky tieto zložky treba úspešne integrovať do života kulturistu a dbať na ich dôsledné napĺňanie. Výbornou pomôckou v tomto snažení môže byť tréningový denník.
Polemika pod názvom Heavy Duty

Polemika pod názvom Heavy Duty 21.03.2008

Každý, kto pravidelne alebo menej pravidelne trápi svoje telo v posilňovni, iste počul nejaký ten mýtus o tréningu Heavy Duty.
HIT - Osobná skúsenosť

HIT - Osobná skúsenosť 21.03.2008

Cieľom tohto článku rozhodne nie je priniesť nemenný rozpis, ktorí by mali všetci bez výhrad nasledovať. Predkladám čitateľom osobnú skúsenosť s HIT systémom, ktorá môže byť inšpiráciou, motiváciou a snáď i zdrojom nových poznatkov.
HIT - Čo treba vedieť

HIT - Čo treba vedieť 21.03.2008

Vo väčšine oblastí nášho života je úspech spravidla podmienený viacerými faktormi.
Heavy Duty v praxi

Heavy Duty v praxi 21.03.2008

V tomto texte nájdete praktické poznáky k tréningu Heavy Duty.
Metodika - Antagonistický tréning

Metodika - Antagonistický tréning 21.03.2008

Tréning antagonistov patrí medzi tie tréningové systémy, ktoré sú bez väčších obmedzení vhodné pre všetky úrovne kulturistickej výkonnosti. Benefit získa tak absolútny začiatočník ako aj pokročilý hardcore bodybuilder.
Metodika - Kruhový tréning

Metodika - Kruhový tréning 21.03.2008

Kulturistický tréning nie je vždy o veľkých váhach, napumpovaných svaloch a vyčerpanom organizme. Niekedy nie je dosť síl, niekedy chýba motivácia, niekedy jednoducho treba niečo iné. Osobitnou formou zaťažovania svalov je kruhový tréning.
Metodika  - Tréningový split

Metodika - Tréningový split 21.03.2008

Rozdelenie svalových skupín do tréningových dní, zvolenie optimálneho pomeru medzi tréningovými dňami a oddychom, uplatnenie stabilnej alebo voľnejšej štruktúry tréningu, to všetko v sebe zahŕňa pojem "tréningový split".