A nebudem príliš svalnatá?....

A nebudem príliš svalnatá?....
Väčšina žien sa bojí, že pri posilňovaní budú „veľké a svalnaté“

Väčšina žien sa bojí, že pri posilňovaní budú „veľké a svalnaté“. Aj keď som kulturista a razím teóriu „čím väčší tým lepší“, baby, nebojte sa, nič také vám nehrozí. Málokomu sa páčia „veľké a svalnaté“ dievčatá a rozhodne z vás nič také urobiť nechceme. V tomto článku sa dozvieš, čo, prečo, ako, koľko... aby si mala postavu po ktorej túžiš.http://www.bbcenter.sk/eshop/gainery/jumbo-mass-gain-3600/

Ženám, ktoré trénujem alebo ktorým radím, vždy hovorím, že základným hormónom zodpovedným za veľkosť svalov je testosterón, čo je samozrejme hlavný mužský hormón a ženy ho majú v porovnaní s mužmi iba zlomok. Práve preto nemajú toľko svalov a ani silovým tréningom nedosiahnu mužského potenciálu.

Vo všeobecnosti sa dá povedať, že hladina testosterónu u muža je 16 x vyššia ako u žien! To je ten rozdiel. Obrovský rozdiel.

Poctivým posilňovaním sa ti teda nestane, že by si bola „veľká a svalnatá“ aj keď treba poznamenať, že nejaké svaly naberieš. Nie však ako muž. Namiesto toho budeš mať pevnejšie telo a lepšiu postavu.

Ak teda chceš mať pevné telo a peknú postavu, musíš svaly svojho tela trénovať, čím získajú tvar a tonus, laicky povedané pevnosť. Musíš zdvíhať ťažké váhy, ale neboj sa, nie 200 kg činky, len váhy, ktoré sú ťažšie ako bežná záťaž, na ktorú je tvoje telo a svaly zvyknuté. To je princíp, ktorý vedie k zlepšeniu postavy.

Takže namiesto nekonečných opakovaní s ľahkými váhami, ktoré často baby robia „aby neboli veľké a svalnaté“ musíš používať váhy, ktoré sú trochu ťažšie.

    1-5 opakovaní pre lepšiu silu
    6-12 opakovaní pre svalový rozvoj
    12 a viac pre vytrvalosť

Ak sa nad týmto zamyslíš, tak si polož otázku: ktoré baby majú pevnejšiu postavu? Bežkyne na dlhé trate alebo šprintérky? Tie, ktoré trénujú krátko a intenzívne. Preto napriek dlhým hodinám na kardiu možno spáliš nejaký tuk, tvoje telo a svaly tým ale nespevnejú!

Ani v strave sa ženy nemusia príliš odlišovať od mužov. Najdôležitejšie je prispôsobiť príjem kalórií.

Keďže ženy majú oveľa menej svalov ako muži a menšiu celkovú váhu, potrebujú menej kalórií. Zastúpenie bielkovín, sacharidov a tukov však je veľmi podobné.

Píšem, že ženy nemusia trénovať a jesť inak ako muži. Prečo potom väčšina žien robí radšej dlhé hodiny kardia a cvičí s ľahkými jednoručkami?

V prvom rade je to ich predsudok o „veľkosti a svalnatosti“, ktorý sa ťažko dostáva z hlavy von. Sedliacky rozum predsa káže „keď cvičím s veľkými činkami, som veľká, keď cvičím s malými činkami, som malá“. Bohužiaľ však v tomto prípade sedliacky rozum nemá pravdu

autor:Valihora