Ako si vypracovať pevné ženské krivky ?

Ako si vypracovať pevné ženské krivky ?
Čo je najčastejšou vecou, ktorú robia ženy vo fitku?

Ako si vypracovať pevné ženské krivky?

Čo je najčastejšou vecou, ktorú robia ženy vo fitku? Kardio. A ak náhodou zdvíhajú činky, nie sú ťažšie ako 5 kg. Už som spomínal, že aj ženy musia dvíhať ťažké váhy, aby ich telo bolo pevné a bez tuku.

Na strojoch sa síce dá výborne zacvičiť, voľné váhy sú však nenahraditeľné. Tak isto aj komplexné, viackĺbové cviky. Predstavíme si niekoľko cvikov, ktoré ti pomôžu dosiahnuť super postavu. 
Mŕtvy ťah

Tento cvik zapája zo všetkých cvikov najviac svalov na tele. Preto sa odporúča mužom, ak chcú zosilnieť a nabrať svaly. Ženy by ho mali robiť tiež. http://www.bbcenter.sk/eshop/spalovace-tukov/monster-booster/

Nikto nečaká, že budeš dvíhať 150 kg.  Alena Spálová, vynikajúca bodyfitnesska (niekoľkonásobná majsterka Slovenska) robievala mŕtve ťahy s vystretými nohami s 80 kg. Pritom jej postava vôbec nebola príliš svalnatá, práve naopak, Alena je povestná svojou peknou, symetrickou a hlavne ženskou postavou.

Ženám odporúčam hlavne tzv. „Rumunské mŕtve ťahy“ čo sú mŕtve ťahy s vystretými nohami. Pre ženy tento cvik vo veľkej miere zapája často najproblémovejšie partie, zadné stehná a zadok. Ostatné partie ale musia pracovať tiež, takže celkový kalorický výdaj je obrovský.
Drepy

Najlepším cvikom na celkový rozvoj stehien je nesporne drep. Pokiaľ nemáš vážne zdravotné komplikácie, mala by si drepovať. Tvrdenie, že ti z toho narastú príliš veľké stehná je nepravdivé. Každá špičková bodyfitnesska alebo súťažiace v bikiny robia vo svojich tréningoch drepy a majú pekné, ženské tvary.
Výpady

Ideálny cvik pre pekné a tvarované stehná. Pri tomto cviku zapájaš všetky svalové skupiny stehien a zadok. Výborný cvik na získanie pevných svalov pekných tvarov (pekne sa to rýmuje, to si zapamätaj J )
Zhyby

Na rozvoj svalstva chrbta ale aj rúk a predlaktia sú ideálne zhyby. Najprv bude veľmi ťažké urobiť zhyb s vlastnou váhou, pokiaľ si ich necvičila doteraz. Ak je vo vašom fitku stroj na zhyby s protizávažím, gratulujem. Ak nie, požiadaj niekoho, nech ti so zhybmi pomôže. Po čase zosilnieš a niekoľko krát sa zdvihneš aj sama.
Kliky na bradlách

Výborný cvik na rozvoj svalstva hrudníka, ramien a rúk. Spolu so zhybmi tvoria výbornú kombináciu na rozvoj hornej časti tela. Oba cviky sa robia s vlastnou váhou, čo zvyčajne postačuje.

Podobne ako zhyby, aj kliky na bradlách môžeš robiť s protizávažím a neskôr sa zlepšovať na cvičenie s vlastnou váhou alebo dokonca prídavnou váhou.

Autor článku: Valihora