Čo jesť večer po cvičení

Čo jesť večer po cvičení
Ideálny jedálniček po tréningu

Podiel bielkovín, tukov a cukrov v jedle po tréningu závisí od typu tréningu a od konkrétnych cieľov, ktoré sú individuálne. Je veľmi ťažké určiť všeobecné pravidlá stravovania sa po tréningu, ktoré budú vyhovovať všetkým. Každý z nás je jedinečný a túto skutočnosť treba brať do úvahy aj pri zostavovaní jedálnička. http://www.bbcenter.sk/eshop/aminokyseliny/mega-bcaa-6000-tabs/

Ak ide o vytrvalostný tréning, je dôležité telu ihneď po tréningu dodať v prvom rade sacharidy v kombinácii s menším množstvo bielkovín. Za najlepšiu alternatívu sa považujú aminokyseliny BCAA v kombinácii s jedlom, ktoré patrí do kategórie ľahko stráviteľných rýchlych sacharidov (banány, piškóty). Vhodnou alternatívou je aj proteínový nápoj s obsahom sacharidov. Po hodine až hodine a pol prichádza na rad večera v zložení komplexné sacharidy plus tuky a bielkoviny, napríklad celozrnné cestoviny s tuniakom, olivovým olejom a semiačkami.

Ak ide o silový tréning, prednosť pred sacharidmi majú jednoznačne bielkoviny, ktoré regenerujú svaly. Ideálne je, ak sa skombinujú so zeleninou. V praxi to vyzerá tak, že po tréningu prichádzajú na rad aminokyseliny BCAA, po hodine je čas na večeru zloženú z kvalitných bielkovín. Vhodné sú napríklad kuracie prsia, syr alebo tvaroh skombinovaný so zeleninou. Pozor, ak ide o budovanie objemu, treba čo najskôr po tréningu doplniť aj sacharidy!

Súvisiaci obrázok