Spaľovanie tukov

Spaľovanie tukov
Spaľovanie tukov a „vypnutie“ ich ukladania

Niektoré živiny majú silu zabrániť ukladaniu tuku. Sú to väčšinou antioxidanty s vysokým obsahom kvalitných živín, ktoré jednoducho nastavia telo na spaľovanie tuku namiesto ukladania a zvyšovania rizika zápalov.

Avšak stále je nutné zdôrazniť, že všetky tieto procesy sú závislé na základných overených návykoch, ktoré výrazne prispevajú k odbúravaniu tukov: vysoko-proteínové jedlá, pravidelná aktivita, zníženie stresu a obmedzenie potravín, ktoré zastavia spaľovanie tuku už v jeho začiatkoch (fruktóza, rafinované obilniny, či trans-nasýtené tuky). Pustite sa ešte aj do cvičenia s vysokou intenzitou a máte priamy recept na úspech. http://www.bbcenter.sk/eshop/spalovace-tukov/mega-pro-mega-l-carnitine-60-kaps/

1. Rybí olej a CLA

Omega-3 mastné kyseliny z rýb a konjugovanej kyseliny linolovej, ktorá sa nachádza v plnotučnom mlieku, poctivých mliečnych výrobkoch a mäse, výborne podporujú odburávanie tuku. Výrazne zlepšujú citlivosť inzulínu tým, že budujú vonkajšiu vrstvu buniek, ktorá robí tieto bunky oveľa viac citlivejšie na inzulín. Znižujú zápal – CLA je veľmi účinná proti rakovine – a majú vplyv aj na zníženie napätia prostredníctvom zníženia kortizolu.

Podstatnejšie je však to, že rybí tuk a CLA stimulujú termogenézu alebo pálenie kalórií tým, že zvyšujú aktivitu nespárovaných  proteínových génov 1 a 3. Jednoducho povedané, čím viac nespárovaných proteínov, tým vyššie spaľovanie prebytočných kalórií cez zvýšenie teploty tela. To je aj dôvod, prečo vás „zdravé“  nerobia tučnými, ale práve naopak, pomáhajú vám zbaviť sa tuku.

2. Živiny mäsa: glycín, glutamín, karnitín

Mäso, vajcia a niektoré mliečne výrobky, ako sú srvátkové bielkoviny, poskytujú vynikajúcu podporu spaľovania tukov, zabraňujú pocitom hladu a udržiavajú mozgovú činnosť a vysokú koncentráciu. Karnitín je silný spaľovač tukov, pretože je to látka zodpovedná za prepravu tuku do buniek, ktorý je následne využitý pre produkciu energie. http://www.bbcenter.sk/eshop/spalovace-tukov/hca-garcinia-cambogia/

Glutamín a glycín sú aminokyseliny, ktoré zvyšujú prirodzené hladiny antioxidantov, podporujú obnovenie tkanív a svalovej hmoty a zároveň zvyšujú náš metabolizmus a eliminujú pocity hladu. Čiže samé dobré veci! http://www.bbcenter.sk/eshop/aminokyseliny/100-micro-glutamin/

3. Chili papričky

Pálivé červené papriky sú už stáročia známe svojou vlastnosťou zlepšeného odburávania tuku z dôvodu bio aktívnej zlúčeniny kapsaicínu. Už len varenie s jednou feferónkou alebo pridanie štipľavého extraktu, či korenia do jedla vie pozitívne znížiť pocit hladu, energetický príjem a jednoducho stimuluje spaľovanie kalórií v tele.Ak práve neobľubujete korenisté a štipľavé jedlo, tak je možné získať kapsaicín aj z výživových doplnkov.

4. Semiačka: sezam, rasca, chia, tekvica, ľan, melón

Semená sú výnimočným zdrojom radu živín, ktoré podporujú štíhlosť a vitalitu, ale asi najlepšou vlastnosťou je, že výborne zlepšujú hladinu hormónov v našom tele. Sú bohaté najmä na potrebný zinok . Tiež obsahujú látky, ktoré podporujú vylučovanie estrogénov z tela. Konzumácia ľanových semiačok dokonca priaznivo pôsobí na znižovanie tuku aj pri takom spôsobe stravovania, ktorý je bohatý na tuky a na fruktózu.

5. Čaj

 Zelený čaj obsahuje extrémne vysoké hladiny antioxidantov ako sú katechíny, ktoré výrazne podporujú spaľovanie tukov.

Katechíny výborne bránia enzýmom lipázy a znižujú tak vstrebávanie tukov. Navyše potláčajú chuť do jedla, čím sa prirodzene zníži príjem potravy. Tiež zvyšujú energetický výdaj prostredníctvom termogenézy, zlepšujú funkciu pečene a podporujú využívanie tukov ako paliva a vedú k smrti tukových buniek (apoptóze).

Príkladom výborných účinkov zeleného čaju je výskum na ženách s nadváhou, ktoré prešli na diétu po dobu 4 týždňov z dôvodu schudnutia. Potom po dobu 8 týždňov silového tréningu začali brať 10 gramov zeleného čaju dvakrát denne a stratili takmer 10 kg telesného tuku v porovnaní s placebo skupinou, ktorá stratila iba 3,2 kg tuku, čo je jasným dôkazom výhod zeleného čaju pre udržanie vysokého metabolizmu aj napriek redukcii váhy.

Aplikácia: Pite zelený čaj každý deň, samozrejme bez mlieka a cukru. Dajte si pozor na zafarbené čajové vrecúška. Kvalitný zelený čaj a výživové doplnky nie sú lacné, no poskytnú výraznú metabolickú podporu, čo určite stojí za investíciu.

Autor: Dušan Plichta