BBCenter.sk - E-shop - Proteiny, Carnitin, Creatine, Gainery atd. Články Veda, výskum, medicína, odborné články Starší ľudia po 70-ke ak budú cvičiť, môžu dosiahnuť kondíciu 55-ročného človeka.

Starší ľudia po 70-ke ak budú cvičiť, môžu dosiahnuť kondíciu 55-ročného človeka.

Starší ľudia po 70-ke ak budú cvičiť, môžu dosiahnuť kondíciu 55-ročného človeka.

Viaceré vedecké štúdie potvrdili, že úroveň pohybových schopností sa v priebehu ľudského života mení. Starnutie spôsobuje v organizme okrem iných zmien aj úbytok fyzickej výkonnosti. Neporovnateľne pomalšie však ubúda tomu, kto cvičí.

Senior potrebuje silu, vytrvalosť a koordináciu. „Cvičiť by mal 3–4 krát do týždňa a súčasťou pohybovej aktivity by mali byť silové cvičenia (aj ako prevencia osteoporózy), cvičenia vytrvalostného charakteru (pre zdravé srdce) a koordinačné cvičenia, aby zvládol bežné činnosti každodenného života s ľahkosťou,“ povedal ďalej Cvečka a dodal, že stav každého, kto sa začne hýbať, sa jednoznačne zlepší.

Existuje viac známych a overených postupov, ktoré sa využívajú na zlepšovanie fyzickej kondície v seniorskom veku; napríklad tréning v posilňovni alebo chôdza.

Onedlho sa uskutoční klinická štúdia. Z nej má byť známe, aký druh stimulácie svalstva je pre seniorov najvhodnejší na zlepšenie pohybových schopností. Osem týždňov bude 60 seniorov so zníženou mobilitou trénovať trikrát do týždňa pod odborným dohľadom. Rozdelení budú do dvoch skupín. Prvá bude aktívne cvičiť na stroji Leg-press, druhá absolvuje pasívnu elektrostimuláciu svalstva dolných končatín.