Strava je základ

Strava je základ
Dobrá strava je základ ale predsa len existujú potraviny a látky, ktoré vám v redukcii nadbytočného tuku môžu pomôcť.

Strava bude vždy základom

Medzi nasledujúcimi potravinami nenájdete len spaľovače tukov. Nájdete tu však 8 potravín, ktoré sa prirodzene nachádzajú v prírode a pri redukčnej diéte by v jedálničku nemali chýbať:

1. Bielkoviny

Bielkoviny sú dôležitou makroživinou. Ich podiel v našej strave by mal byť každý deň okolo 30%, resp. približne 1,5 g na kilogram našej telesnej hmotnosti. Kvalitné bielkoviny obsahujú celé vajcia, ryby, morské živočíchy, orechy, mäso, strukoviny, či kvalitné mliečne výrobky. Ddostatočný príjem bielkovín zabezpečí dlhší čas pocit sýtosti, ale aj redukuje chuť na sladké. Aj takto môžu bielkoviny prispieť ku spaľovaniu tukov.

2. Vláknina

Vláknina v žalúdku vám udrží dlhšie pocit nasýtenosti. Pri konzumácii potravín s vysokým obsahom vlákniny (napríklad fazuľa, ovsené vločky, špargľa alebo pomaranče) sa znižuje chuť do ďalšieho jedenia. Takáto strava obsahuje viskóznu vlákninu, ktorá sa v kombinácii s vodou mení na gél, ktorý spomaľuje trávenie, uľahčuje vyprázdňovanie a tým pomáha k odbúravaniu a spaľovaniu tukov. Odporúčaná denná dávka vlákniny je 25-35 g. Väčšina ľudí však takýto príjem vlákniny nemá. Konzumáciou bielej a zelenej zeleniny získate viac diétnej vlákniny.

3. Omega-3 mastné kyseliny

Omega-3 mastné kyseliny sú dôležitou látkou pre správne fungovanie nášho tela a tým aj efektívne spaľovanie tukov. Ľudské telo vie najefektívnejšie spracovať omega-3 tuky zo živočíšnych zdrojov (napríklad z rýb alebo z rybieho oleja). no nájdete ich aj v semienkach a orechoch (napríklad sezamové, chia, ľanové). Omega-3 mastné kyseliny sa bežne používajú na znižovanie zápalu v tele a ako podpora pri liečbe rôznych ochorení.

4. Zelený čaj

Už dlhú dobu je známe, že zelený čaj patrí k najzdravším nápojom. Je plný antioxidantov, ktoré chránia naše telo. Obsahuje kofeín, ktorý zlepšuje náladu a zvyšuje našu každodennú energiu. Zelený čaj redukuje hladinu krvného cukru. Má priaznivý vplyv na naše srdce, mozog a pečeň. Podľa niektorých štúdii jeho každodenná konzumácia potláča chuť do jedla, no žiadna túto tézu nepotvrdzuje jednoznačne. V každom prípade ale môže byť tento prírodný spaľovač tukov ďalším pomocníkom pri redukcii tukových vankúšikov. Pite preto zelený čaj každý deň, či už na podporu úpravy nadváhy,  na energiu alebo len tak, pre zdravie. Samozrejme bez mlieka a bez cukru.

5. Káva

Káva podporuje mentálny výkon, bdelosť a zlepšuje náladu. Obsahuje kofeín, ktorý zrýchľuje metabolizmus a preto je výborným prírodným spaľovačom tukov. Káva podporuje krvný obeh a činnosť srdca. Pôsobí pozitívne na motiváciu a na zlepšovanie športového výkonu. Avšak aj kávu pite s mierou. Primerané denné množstvo je veľmi individuálne a pohybuje sa v rozmedzí 3 až 6 šálok (180 mg až 360 mg kofeínu), ideálne bez cukru a bez smotany.

6. Chili

Poslednú trojku uzatvárajú byliny a korenia, ktorých benefity pre telo sú nevyvrátiteľné, no ich efekt na spaľovanie tukov niektoré štúdie potvrdili, iné zas vyvrátili. Pálivé papričky zlepšujú odbúravanie tuku, pretože obsahujú kapsaicín, ktorý dokáže stimulovať spaľovanie tukov v tele. Tento efekt sa prejavil až pri vyšších množstvách kapsaicínu, no štipľavá chuť vie znižovať subjektívny pocit hladu a znižuje tak aj celkový energetický príjem.

7. Zázvor

Zázvor je korenie, ktoré je už dlhú dobu dostupné celoročne nielen sušené, ale aj v čerstvej forme. Jeho pikantná chuť je výrazná a nie každému chutí. Jeho konzumácia má výrazné benefity. Zázvor redukuje zápaly, zrýchľuje metabolizmus, ale čo je veľmi dôležité, nestojí takmer nič. A ako ho konzumovať? Toto korenie si môžete pridávať do zeleného čaju a vyrobiť si tak domáci spaľovač tukov, ale tiež si ho môžete rozmixovať do svojho obľúbeného smoothie. Tých spôsobov na využitie zázvoru je ale pravdaže omnoho viac, kreativitu necháme na vás.

Zdroj:www.ceztrenera.sk

Proteíny a doplnky výživy za výhodnú cenu