BBCenter.sk - E-shop - Proteiny, Carnitin, Creatine, Gainery atd. Články Novinky na stránke Zistite všetko, čo potrebujete vedieť o glutamíne a ako vám môže pomôcť!

Zistite všetko, čo potrebujete vedieť o glutamíne a ako vám môže pomôcť!

Zistite všetko, čo potrebujete vedieť o glutamíne a ako vám môže pomôcť!
Štúdie ukázali, že suplementácia L-glutamínom môže minimalizovať rozpad svalov a zlepšiť metabolizmus proteínov

Glutamin je najbežnejšia aminokyselina nachádzajúca sa vo vašich svaloch - viac ako 61% kostrového svalstva je glutamín. Glutamín sa skladá z 19% dusíka, čím sa stáva primárnym transportérom dusíka do svalových buniek.

Počas intenzívneho tréningu sú hladiny glutamínu vo vašom tele značne vyčerpané, čo znižuje silu, výdrž a zotavenie. Môže trvať až 6 dní, kým sa hladiny glutamínu vrátia do normálu - a glutamín hrá kľúčovú úlohu v syntéze proteínov. Štúdie ukázali, že suplementácia L-glutamínom môže minimalizovať rozpad svalov a zlepšiť metabolizmus proteínov.

Čo Môže L-Glutamine urobiť pre Vás?

Glutamín hrá kľúčovú úlohu v metabolizme bielkovín , volumizácii buniek a antikatabolizme. Glutamínová anti-katabolická schopnosť zabraňuje rozpadu svalov.

Toto je užitočné najmä pre ľudí, ktorí „znižujú“. Najmä v lete, keď sa snažíte zbaviť nejakého telesného tuku bez straty svalov. Glutamín je potrebný v celom tele pre optimálny výkon. Vaše tenké črevo vyžaduje najviac Glutamínu vo vašom tele, a váš imunitný systém tiež potrebuje glutamín, pretože hladiny glutamínu vyčerpávajú počas tréningov, kulturisti sú náchylnejší k chorobám - to je dôvod, prečo je suplementácia L-glutamínu taká dôležitá, nie nevyhnutne na získanie väčšieho množstva svalov. ale pre "udržiavacie" účinky L-glutamínu.

Koľko glutaminu by ste mali doplniť?

Kulturisti by mali užívať 10 až 15 gramov L-glutamínu denne, ktoré dopĺňajú 2 až 3 krát denne, pričom každá dávka sa podáva v množstve približne 5 gramov. Mali by ste tiež vedieť, že už môžete dostať L-glutamín vo vašej strave z iných doplnkov, ktoré užívate. Mnoho proteínových doplnkov už má nejaký L-Glutamín zmiešaný s ním, takže si prečítajte etikety, aby ste to vedeli určite. Najlepší čas na užívanie prášku L-Glutamín je ráno, po tréningu a pred spaním.

Existujú nejaké vedľajšie účinky L-Glutamínu

Mali by ste sa obávať vedľajších účinkov glutamínu? Stručne povedané, nie. Nemali by ste sa obávať vedľajších účinkov glutamínu, pretože štúdie zistili, že nemajú žiadne vedľajšie účinky Avšak, rovnako ako všetky doplnky, príliš veľa nie je nikdy dobrý nápad. Užívanie nadmerného množstva L-glutamínu viedlo k podráždeniu žalúdka, preto by ste mali dodržiavať odporúčané dávky

Výhody L-Glutamínu

  • Glutamín je spojený so syntézou proteínov. Zabraňuje katabolizácii svalov .
  • Glutamín vám prospeje doplnením klesajúcich hladín glutamínu počas intenzívneho tréningu.
  • Glutamín môže slúžiť na posilnenie imunitného systému. Pre kulturistov, je to dôležité, pretože ťažké cvičenia majú tendenciu výrazne vyčerpať hladiny glutamínu. (Glutamín je primárnym zdrojom energie pre váš imunitný systém.)
  • Glutamín je jednou z najdôležitejších živín pre vaše črevá.
  •  
  • Vedci naznačujú, že glutamín je najdôležitejšou aminokyselinou pre kulturistu. Poskytuje zložku vo svalovom metabolizme a bunkovej podpore, ktorá nie je zdieľaná žiadnou inou aminokyselinou, čo robí z prínosu suplementácie L-glutamínu realistický podnik.